Disebalik WARNA-WARNI makanan

 
 
Mungkin kita selama ni tidak perasan yang warna makanan juga mempengaruhi dan boleh memberi kita pelbagai nutrien.

Bukanlah pewarna tambahan yang terdapat dalam gula-gula, minuman buahan dan lain-lain makanan yang diproses yang saya maksudkan tu..jangan salah paham ye..hihihihi..

Maksud saya adalah sayuran dan buahan yang berwarna-warni. Tahukah anda yang setiap buahan dan sayuran yang berwarna-warni itu mengandungi photonutrien yang spesifik untuk menggalakkan kesihatan tubuh kita? Mari kita baca khasiat yang dimaksudkan pada warna makanan yang disenaraikan..
 

Makanan yang berwarna merah seperti tomato, ceri dan epal merah menyokong kesihatan DNA, kesihatan prostat, pertumbuhan sel dan sistem imunisasi kerana tinggi dengan kandungan lycopene dan asid ellagic.


Makanan berwarna kuning dan oren seperti oren, jagung manis dan lobak menyokong kesihatan jantung, penglihatan, fungsi imun, melindungi sel dan mengekalkan penghidratan kulit. Ianya mengandungi fitonutrien seperti alpha-carotene, beta-carotene, hesperidin dan beta-cryptoxanthin - provitamin A karotenoid  membolehkan badan menukarkannya menjadi vitamin A.

 

Makanan berwarna hijau akan menyokong kekuatan paru-paru dan penglihatan kita. Juga untuk tulang dan gigi yang kuat dan memudahkan interaksi diantara sel-sel. Percaya atau tidak sayuran juga kaya dengan kalsium dan nutrien seperti lutein, isoflavin dan zeaxanthin.
 

Makanan biru dan ungu seperti terung dan blueberry memberi sokongan kepada otak, jantung, dan kesihatan tulang, di samping menyediakan perlindungan terhadap pengoksidaan . Ini mengandungi asid ellagic, resveratrol, dan pelbagai jenis procyanidins dan anthocyanidins yang bagus untuk kesihatan kulit.

Mulai sekarang makanlah mengikut warna dan anda akan dapat khasiatnya disebalik warna yang ditawarkan..

Yang penting elakkan makanan yang kaya dengan pewarna tambahan lagi terlarang ye..hihihihi..

Set Slimming Shaklee: BUANG - BAKAR - BINA

 
 
GEMOK?
Siapa nak GEMOK?
Tiada siapa sudi kan..?
Lebih2 lagi jika sebelum ni anda kurus..slim..
Tapi dek kerana kegagalan mengawal nafsu makan..badan naik bagai dipam-pam..
 
Ok, tidak kita nafikan berat badan berlebihan ni bukan hanya mengundang penyakit pada tubuh badan kita, malah turut memberikan kesan negatif pada mental seseorang yang mengakibatkan individu itu sentiasa merasa rendah diri, kurang yakin dalam penampilan seharian, menolak untuk bergaul akibat sering diejek dan memberikan tekanan kerana asyik dibandingkan atau membandingkan diri sendiri dengan bentuk badan mereka yang lebih sempurna. Dari segi fizikal, berat badan berlebihan menyumbang kepada risiko, strok, sakit jantung, kencing manis, darah tinggi, sesak nafas dan yang paling parah kesukaran untuk mendapatkan pekerjaan kerana ada jenis pekerjaan yang memerlukan berat badan yang ideal untuk diterima bekerja.
 
Wanita dan lelaki juga sama2 perlu mendapatkan berat badan yang ideal kerana overweight turut menyumbang kerana masalah gangguan hormon yang menyumbang kepada masalah haid yang tidak teratur dan menyukarkan kehamilan dikalangan wanita dan kemandulan kepada lelaki.
 
 
 
 
Salah satu tips utama untuk berdiet adalah dengan mengambil supplement yang membantu meningkatkan pembakaran lemak, meningkatkan penyingkiran keluar lemak dari badan dan yang mampu mengawal nafsu makan. Ini diakui sendiri oleh hampir semua pakar nutrisi dan professional dalam menurunkan berat badan.
 
Ramai dari kalangan kita pada hari ini yang cuba berdiet dengan cara mengekang nafsu makan. Tapi tak kurang jugak ramai yang gagal dek sebab semangat tak kuat. Apa lagi time raya, bile ade open house, kalau tak pergi sat gi terase hati tuan rumah pulok, dah pergi tengok macam2 depan mata..habislaaaa…hihihi
 
 
Syarat utama berdiet bukanlah tak sentuh makanan langsung, tetapi yang penting pengawalan jenis dan kuantiti makanan yang dimakan dan memenuhi syarat iaitu kalori yang dibakar lebih tinggi daripada kalori yang diambil.
 
Tahukah anda cara berdiet dengan selamat seperti yang disarankan oleh pakar pemakanan dan pakar nutrisi professional dalam menurunkan berat badan ialah dengan pengambilan makanan yang boleh membantu meningkatkan pembakaran lemak dan kalori, menyingkirkan lemak yang terkandung didalam badan serta mengawal nafsu makan.
 
Tidak dinafikan anda boleh berdiet tanpa bergantung kepada apa-apa supplemen sekalipun namun sekiranya anda tiada disiplin yang kuat, gagal mengawal nafsu makan dan rutin senaman yang ke laut. Memang tak kemanalah ye..
Sekiranya anda serius untuk menurunkan berat badan kerana kesedaran untuk kehidupan yang lebih sihat, Set Slimming Shaklee adalah pilihan TEPAT untuk anda. Ramai yang telah mencuba dan sangat berpuashati dengan penurunan berat badan mereka setelah mengamalkan Set Slimming Shaklee ni. Dengan menekankan kepada kombinasi Bakar, Buang dan Bina, Set Slimming Shaklee ni membantu pembuangan toksin didalam badan bagi membolehkan penyerapan nutrisi yang baik, membakar dan membuang lemak dengan cepat dan membantu membina otot2 anda sepanjang proses penurunan berat badan.   
HERB-LAX (BUANG)
  • Fungsi utama HerbLax adalah untuk DETOX toksin didalam badan.
  • Salah satu daripada 8 herba yang terkandung didalam HerbLax ialah daun SENNA yang membantu menyingkirkan toksin, melawaskan, merawat sembelit, dan mencuci usus.
  • Proses DETOX perlu dilakukan terlebih dahulu kerana toksin yang tinggi dan usus kotor menghalang badan daripada menyerap nutrisi didalam supplemen dan juga zat daripada makanan seharian kita.
  • Toksin yang tinggi dalam tubuh juga adalah salah satu daripada punca kegagalan diet anda!
LECITHIN (BAKAR)
 
  • Selamat untuk diambil oleh sesiapa sahaja termasuk ibu menyusu
  • Kapsul lembut dan Dihasilkan daripada kacang soya non-GMO
  • Fungsi utama lecithin ialah menguraikan kolesterol dan lemak didalam badan.
  • Bertindak untuk memecahkan lemak dibawah lapisan kulit.
  • Membantu mencantikkan otot dan kulit.
  • Diambil sebelum makan agar lecithin dapat bersedia lebih awal di usus kecil. Apabila makanan yang kita makan mengandungi lemak, maka lecithin akan menguraikan lemak tersebut untuk dihantar ke usus besar.
  • Menghalang obesiti sekiranya diambil sacara konsisten setiap hari dan berfungsi untuk merendahkan paras kolesterol.
OMEGAGUARD (BAKAR)
 
  • Membakar kolestrol yang tidak diperlukan oleh badan dan meningkatkan paras kolesterol baik dalam badan.
  • Bagi ibu menyusukan selain membakar lemak, OmegaGuard turut membekalkan DHA dan EPA melalui susu ibu yang disalurkan kepada bayi bagi membantu perkembangan otak.
  • Memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungi sendi, menghilangkan sakit sendi dan sakit lutut.
ALFALFA (BUANG)
 
  • Alfalfa sangat terkenal dengan gelaran Raja Tumbuhan dan kaya dengan vitamin A, C, E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi.
  • Alfalfa adalah detox semulajadi yang bertindak melawaskan sistem penghadaman dengan lembut, melawaskan pembuangan kencing, menyihatkan ginjal mengurangkan water retention (masalah gemuk air) dan juga membersihkan usus dan darah daripada toksin.
  • Alfalfa tidak sesuai untuk mereka yang menghidap SLE serta mereka yang mempunyai masalah darah pekat kerana Alfalfa mengandungi vitamin K yang berfungsi memekatkan darah yang mana boleh menyebabkan kebarangkalian mendapat strok akibat daripada kepekatan darah yang tinggi.
CINCH SHAKE (BINA)
 
  • Dihasilkan daripada soya non-GMO
  • Mengandungi Leucine yang mana membantu otot kekal dan tidak menggeleber semasa anda dalam proses menurunkan berat badan
  • Rendah glisemik sesuai untuk penghidap Diabetes
  • Bebas daripada laktos - sesuai untuk mereka yang alah terhadap protein susu lembu
  • Tinggi dengan protein - akan membuatkan badan membakar lebih banyak tenaga sewaktu proses mencernakan protein
  • Tinggi dengan serat yang membuatkan anda kenyang lebih lama..dan perut kenyang, so takdelah asyik nak makan jerr kan.
  • Untuk ibu menyusu, Cinch tidak digalakkan kerana boleh menyebabkan berat badan anak anda tidak naik, bagaimana pun ibu menyusu bolehlah ganti Cinch dengan pengambilan ESP.
 
Haaaaa..nak gemuk pun makan bulan makan tahun kan..
Takkan bile anda nak kurus je makan minggu kan..
 
Winking smile
 
 

 

 

 
 
Maka, jika anda anda mahu mengecilkan dan mengurangkan berat badan, anda perlulah konsisten dalam pengambilan supplemen Shaklee ni disamping rajin melakukan senaman ringan.
 
Jom kembali langsing dengan Shaklee..Banyak kebaikkan yang boleh anda rasai..badan makin sihat dan langsing dan kulit pun semakin cantik..
 
Anda tidak semestinya kena ambil semua supplemen yang disyorkan diatas.. Hubungi saya di talian 013-9213938 untuk konsultasi dan saya boleh syorkan supplemen yang sesuai mengikut bajet anda dan penghantaran bagi kawasan Kuala Terengganu adalah PERCUMA.
 
Diri anda BERHAK mendapat yang TERBAIK..!~